FAQ - NAJCZęśCIEJ ZADAWANE PYTANIA (I ODPOWIEDZI) DO SERWISU I DZIAłU JAKOśCI


1. W jaki sposób mogę złożyć reklamację?

1.1. Przez formularz on-line na naszej stronie internetowej www.dedra.pl lub wysyłając zgłoszenie reklamacyjne bezpośrednio na adres serwisu serwis@dedra.pl . Po wypełnieniu zgłoszenia proszę oczekiwać na kontakt mailowy ze strony pracownika Działu Reklamacji.

1.2. W sklepie stacjonarnym w którym dokonany został zakup  -proszę przyjść do sklepu wraz z dowodem zakupu oraz wadliwym towarem/uszkodzonym urządzeniem.

1.3. Przez telefon – proszę zadzwonić na numer (22)7383777 wew. 129/165 Konsultant przyjmie Państwa zgłoszenie i poinformuje o dalszych krokach.  Proszę pamiętać, na rozpatrzenie reklamacji w ramach rękojmi/gwarancji to 14 dni. Oczywiście zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby Państwa zgłoszenie było rozpatrzone jak najszybciej. 

2. Gdzie mogę oddać urządzenie do naprawy pogwarancyjnej?

2.1. Urządzenia na naprawy pogwarancyjne (po wcześniejszym kontakcie telefonicznym) należy wysyłać na adres:

DEDRA EXIM, 3 Maja 8, 05-800 Pruszków. 

2.2. Do urządzenia należy dołączyć aktualny numer telefonu, opis usterki lub problemu z urządzeniem. Serwisant po zdiagnozowaniu problemu będzie kontaktował się z Państwem telefonicznie w celu przekazania kosztów za naprawę. 

Koszt ekspertyz napraw odpłatnych:

Cena obejmuje jedynie sprawdzenie urządzenia w celu wskazania uszkodzonych podzespołów, nie jest to koszt wymiany uszkodzonych podzespołów.

•Grupa 1

Elektronarzędzia przenośne: wiertarki ręczne, szlifierki kątowe, pilarki ręczne do drewna, wkrętarki, nagrzewnice gazowe i elektryczne itp.

15zł netto

•Grupa 2

Urządzenia stacjonarne: pilarki do drewna, przecinarki do glazury, osuszacze, klimatyzatory spawarki, itp.

20zł netto

•Grupa 3

Urzadzenia zasilane paliwami: nagrzewnice olejowe, generatory prądotwórcze, zagęszczarki, itp.

25zł netto

W przypadku wyrażenia zgody na naprawe płatną, koszt wymiany uszkodzonych podzespołów będzie pomniejszony o wartość ekspertyzy.

3. Jak mogę wysłać urządzenie do naprawy?

3.1. W celu uzyskania informacji odnośnie wysłania urządzenia na gwarancję należy skontaktować się z serwisem telefonicznie lub przez formularz on-line na naszej stronie internetowej www.dedra.pl lub wysyłając zgłoszenie reklamacyjne bezpośrednio na adres serwisu serwis@dedra.pl. Po otrzymaniu danych zostaniecie Państwo poinformowani o dalszym postępowaniu reklamacyjnym. 


1. W jakich godzinach czynna jest telefoniczna obsługa klienta?

 1.1. Telefoniczna obsługa klienta czynna jest od poniedziałku do czwartku w godzinach 7-17  w piątki 7-16.

2. Gdzie i jak mogę złożyć zamówienie na części zamienne/ gdzie mogę je odebrać osobiście?

Gdzie i jak mogę złożyć zamówienie na części zamienne/ gdzie mogę je odebrać osobiście?

2.1. W celu złożenia zamówienia na części zamienne należy wysłać wiadomość na adres e-mail: serwis@dedra.pl lub pod nr faksu 22 738 37 79. W treści zamówienia należy podać:

- rodzaje i ilości zamawianych części posługując się ich numerami z rysunków złożeniowych dostępnych na naszej stronie - adres dostawy, tel. kontaktowy i ew. dane do wystawienia faktury VAT

- sposób zapłaty (przedpłata na konto/wysyłka pobraniowa).

W odpowiedzi na złożone zamówienie otrzymają Państwo:

- w przypadku wybrania przedpłaty: nr konta oraz wysokość należności do uregulowania – części wyślemy po zaksięgowaniu wpłaty

- w przypadku wybrania wysyłki pobraniowej: wiadomość zwrotną zawierającą nadany nr zamówienia oraz kwotę pobrania – części wyślemy po otrzymaniu pisemnej akceptacji kosztów (e-mail lub faks).

2.2. Wysyłkę części realizujemy za pośrednictwem Poczty Polskiej i firmy kurierskiej FEDEX. Jeśli przesyłka waży powyżej 2kg lub jej gabaryty nie mieszczą się w granicach paczki standardowej zdefiniowanej przez Pocztę Polską, wysyłka możliwa jest jedynie firmą FEDEX.

Odbioru osobistego zamówionych części można dokonać pod adresem siedziby firmy:

DEDRA EXIM ul. 3 Maja 8, hala A2, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym od poniedziałku do czwartku w godzinach 7-17 a w piątki 7-16.

3. Potrzebuję numer części do złożenia zamówienia lub rysunku złożeniowego, nie ma na waszej stronie internetowej?

3.1. Zapotrzebowanie na instrukcję obsługi urządzeń należy składać przez formularz on-line na naszej stronie internetowej www.dedra.pl lub bezpośrednio na adres serwisu serwis@dedra.pl. Po otrzymaniu zgłoszenia rysunek złożeniowy zostanie wysyłany w formie PDF na adres mailowy lub tradycyjną pocztą na wskazany przez klienta adres. Do złożenia zamówienia należy posługiwać się numerami części z rysunków złożeniowych.

4. Otrzymałem niewłaściwe/ uszkodzone części zamienne, co dalej?

4.1. Jeżeli otrzymane części nie zgadzają się z zamawianymi należy niezwłocznie poinformować o tym serwis, wysyłając zgłoszenie  na adres: serwis@dedra.pl . Jeżeli części dotarły uszkodzone do zgłoszenia proszę dołączyć dokumentację fotograficzną. Aby prawidłowo wypełnić zgłoszenie należy dołączyć dane takie jak: numer konta na który ma być zwrot gotówki, dowód zakupu, dane kontaktowe wraz z numerem telefonu które będą wykorzystane w celu rozpatrywania zwrotu.


1. Czy spawarki DEDRA są przystosowane do pacy z zespołami prądotwórczymi?

Spawarki firmy DEDRA przystosowane są do zasilania za pomocą  zespołu prądotwórczego (min. 10kVA), wyjątek stanowią spawarki transformatorowe.

2. Jaki powinien być stosowany bezpiecznik w sieci domowej, aby można było bezpiecznie pracować spawarką?

Instalacja zasilająca spawarkę powinna być wykonana przewodem miedzianym o minimalnym przekroju 3 x 2,5 mm 2, powinna być poprowadzona od bezpiecznika o wartości co najmniej 16A (np. nadmiarowo prądowego serii S300 (C)) przy założeniu, że urządzenie będzie podłączone, jako jedyne, do obwodu zasilania i winna spełniać przepisy bezpieczeństwa użytkowania. Nie podłączać i nie użytkować spawarki jeżeli sieć zasilająca nie posiada przewodu ochronnego.

3. Gdzie mogę sprawdzić cykl pracy spawarki?

Tabela nastaw i cyklu pracy znajduje się na tylnym panelu urządzenia.

Legenda: X - Cykl pracy I - Znamionowy prąd spawania U - Napięcie w stanie obciążenia

Przyjmuje się, iż czas pełnego cyklu pracy wynosi 10 min (Przykładowo: X = 60% oznacza, że obciążenie trwa 6 min. zaś po cyklu następuje przerwa 4 min.).


1. Czy zespoły prądotwórcze wyposażone są układ AVR?

Wszystkie oferowane modele zespołów prądotwórczych wyposażone są w system AVR (automatic voltage regulation).

Jest to układ pomagający utrzymać właściwe napięcie wyjściowe zespołu prądotwórczego.

2. Czy prądnice w zespołach prądotwórczych mają miedziane uzwojenie?

W modelach DEGB3600K, DEGB6500K oraz DEGB7503K zastosowano prądnice z uzwojeniem wykonanym z miedzi.

3. Jaką minimalną moc powinien mieć zespół prądotwórczy, aby można zasilić spawarkę 200A?

Zespół prądotwórczy powinien posiadać moc nominalną 10 kVA.

Stosowanie zespołów o niższej mocy uniemożliwia użytkowanie spawarki w całym zakresie nastaw prądowych.


1. Po puszczeniu przycisku podawania gazu gaśnie płomień?

Przycisk podawania gazu należy przytrzymać ok 5-10 sekund, jeśli po tym czasie puścimy przycisk podawania gazu a płomień w nagrzewnicy zgaśnie, należy sprawdzić czy w butli gazowej znajduje się gaz lub może to świadczyć o uszkodzeniu bądź zabrudzeniu zaworu gazowego – w takim przypadku nagrzewnicę należy przekazać do Serwisu firmy DEDRA.

2. Czy nagrzewnice DEDRA można podłączyć do gazu ziemnego?

Nagrzewnice gazowe firmy DEDRA przystosowane są wyłącznie do spalania mieszaniny gazu propan-butan LPG.

Zasilanie nagrzewnicy gazowej gazem ziemnym jest zabronione i niedopuszczalne.

 


1. Gdzie można używać nagrzewnice olejowe bez odprowadzenia spalin?

Nagrzewnica olejowa jest urządzeniem przeznaczonym do użytkowania jedynie w pomieszczeniach o sprawnie działającej wentylacji. Służy do ogrzewania pomieszczeń niemieszkalnych użytkowych takich jak warsztaty, garaże itp. Jest przeznaczona do wykorzystania jako dodatkowe źródło ciepła, nie może stanowić głównego źródła ciepła. 

2. Nagrzewnica nie działa, na wyświetlaczu pojawił się błąd „E1”, co oznacza?

Pojawienie się na wyświetlaczu komunikatu „E1” sygnalizuje awarię związaną z układem podawania paliwa.

Zbyt niskie ciśnienie powietrza – należy wyregulować ciśnienie za pomocą śruby regulacyjnej znajdującej się na obudowie pompy.

Zbyt niski poziom paliwa – należy uzupełnić zbiornik paliwa.

Zanieczyszczone filtry powietrza znajdujące się w pompie powietrza – należy przeczyścić filtry powietrza.

3. Nagrzewnica DED9950 nie działa, podczas uruchomienia dymi przez krótki czas i wyłącza się?

Wydobywający się z komory spalania biały dym świadczy o nieprawidłowych proporcjach mieszanki powietrzno-paliwowej która nie uległa zapłonowi.

Należy sprawdzić czy filtry powietrza nie są nadmiernie zanieczyszczone oraz sprawdzić czy dysza paliwowa nie jest zabrudzona lub zapchana.

4. Jak długi komin odprowadzający spaliny może być podłączony do nagrzewnicy DEDRA?

Nagrzewnice DED9955TK i DED9956TK posiadają możliwość podłączenia przewodu (rury) do bezpośredniego odprowadzania spalin. Rurę o średnicy 120mm dla modelu DED9955TK oraz 150cm dla modelu DED9956TK posiadającą odpowiednie parametry techniczne i cieplne należy nasunąć na komin nagrzewnicy, pomiędzy kominem a rura odprowadzająca spaliny należy zastosować dołączony do nagrzewnicy przerywacz ciągu. Otwory przerywacza ciągu nie mogą być zasłonięte. Dla nagrzewnicy z zamontowanym odprowadzeniem spalin maksymalna długość przewodu kominowego wynosi 4m.

 


1. Czy agregatami malarskimi można gruntować ściany?

Agregaty malarskie model DED7421 oraz 7423 są przystosowane do gruntowania ścian. 

2. Czy agregatami można malować farbami fasadowymi?

2.1. Agregaty malarskie modele DED7421 oraz DED7423 nie są przewidziane do zastosowania z farbami fasadowymi.

2.2. Agregaty posiadają zbyt niskie ciśnienie robocze aby można było prawidłowo nanosić farbę fasadową.

2.3. Do farb fasadowych minimalny zalecany rozmiar dyszy wynosi 0,023”, agregaty DED7421 i DED7423 sa przystosowane do pracy maksymalnie z dyszą 0,021”.  

3. Czy agregatami DED7421 i DED7423 można używać z farbami epoksydowymi, na bazie rozpuszczalnika, chlorokauczukowe, lakierami na bazie rozpuszczalnika?

Agregaty te nie są przystosowane do pracy z farbami na bazie rozpuszczalników.

W budowie pompy urządzenia zastosowano uszczelniacze wykonane z materiałów które mogą ulec uszkodzeniu, rozpuszczeniu pod wpływem rozpuszczalników t.j. nitro.


1. Myjka nie pobiera detergentu ze zbiorniczka?

1.1. Model DED8821: Żeby detergent był podawany wraz ze strumieniem wody należy zastosować lancę z regulowaną dyszą. Następnie szrą końcówkę lancy należy przestawić zgodnie z umieszczonym na niej rysunkiem, przekręcając w prawo w celu uzyskania niskiego ciśnienia strumienia wody.

1.2. Model DED8822: Żeby detergent był podawany wraz ze strumieniem wody należy zastosować lancę z regulowaną dyszą. Następnie plastikową końcówkę lancy należy przesunąć w kierunku do siebie  w celu uzyskania niskiego ciśnienia strumienia wody. Dodatkowo pokrętłem znajdującym się na przednim panelu obudowy możemy regulować ilość podawane detergentu.  

2. Jaka może być maksymalna temperatura wody zasilająca myjkę ciśnieniową?

Maksymalna temperatura wody wynosi 50°C.  

3. Czy myjki DEDRA mogą pracować jako pompa do wypompowania wody?

W konstrukcji myjki nie przewidziano takiego zastosowania. Zastosowana w myjce pompa nie jest wstanie samoczynnie zassać wody. Aby rozpocząć pracę należy do myjki podłączyć bieżącą wodę.        

Maksymalne ciśnienie wody na zasileniu myjki wynosi 12 bar.